Friday, 2 August 2013

Pelangi Kehidupan





si anak kecil tengah bermain dekat halaman rumah . si ibu pulak tengah menyulam satu kain dengan tekun . masa si anak tengah bermain , dia tengok ibu dia tekun sangat menyulam sampai tak pandang pun dia main . so si anak ni pun pergi dekat dengan ibu dia n tanya kt ibu , "ibu buat apa ni?" 
si ibu cakap "adik pergi la main , biar ibu buat kerja ibu"
si anak ni tak pergi pun , dia tengok je apa ibu dia buat . bahagian BAWAH kain tu benang tersangkut-sangkut . pastu si anak ni pun tanya lagi dengan ibu . "ibu buat apa ni? buruknya ibu buat ni . tak cantik lah."
si ibu pun cakap kt anak dia "takpelah dik, adik pergilah main . biar ibu buat kerja ibu."
pastu si anak ni pun sambunglah main.. bila dah lama sikit.. si ibu ni pun panggil anak dia "adik ! sini kejap ." 
si anak ni pun cepat2 pergi kat ibu dia. si ibu ni pun tunjukkanlah apa yang dia dah sulam. bila anak ni tengok kain yang bahagian ATAS , dia pun kata "waaaahhhh ! cantiknya ibu, macam2 bentuk ada , ada bunga , burung.. cantiklah ibu.." si ibu ni pun tersenyum pandang anak dia . 


okay , based on cerita ni.. dapat tak kita kaitkan dengan sesuatu ? actually cerita ni ada sampaikan satu mesej . mesej nya ialah.. kita ni kan sebagai hamba Allah , sentiasa pandang  apa yang Allah turunkan untuk kita sebagai pandangan daripada seorang hamba yang lemah , takde ilmu . bagi kita serabut , rimas , tak suka dengan apa yang Allah turunkan/ rancangkan untuk kita . tapi kita tak tahu yang sebenarnya Allah tengah sulamkan perjalanan hidup kita cantik sangat yang akhirnya bawa kebahagiaan dalam hidup kita . so sepatutnya , apa pun yang jadi dalam hidup kita ni , terima dengan redha , yakin yang Allah dah rancang benda yng lebih baik utk kita . hidup ni tak selalu indah . macam2 yang kita kena hadapi . 

                                             
                 
                                 





" sometimes what you want isn't always what you get , but in the end what you get is so much better than what you wanted "

ingat tak ayat ni? 


“Dan sungguh akan Kami berikan cubaan kepadamu, dengan sedikit ketakutan, kelaparan, kekurangan harta, jiwa dan buah-buahan 
dan berikanlah berita gembira kepada orang-orang yang sabar” 
(Surah al-Baqarah : 155) 


"... boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu , dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu padahal ia amat buruk bagimu . Allah mengetahui , sedang kamu tidak mengetahui...." ( al-Baqarah : 216 )


ujian Allah tu anugerah , ujian Allah tarbiyah diri . bagi saya kan , orang yang diuji Allah tu , teramat amat beruntung sebab Allah still sayangkan dia , tak semua orang akan diuji lagi2 dengan ujian yang berat untuk kita lalui . kuatkan hati , banyakkan bersabar . Innallaha ma'a ssobirin . :')


terima kasih sudi baca . heeeee ~ ^^

Tuesday, 12 February 2013

HambaMu yang berdosa



                                                        
Assalamualaikum...
sedar tak sedar , sepanjang hidup kita ni.. banyak sangat benda dah berlaku . yang baik , yang buruk . semuanya pernah terjadi dalam kehidupan kita . adakah banyak peningkatan yang berlaku dalam diri kita ? amal kita bertambah atau makin berkurang ? jarak kita dengan Allah semakin jauh atau semakin dekat ? 

banyak sangat dosa yang kita dah buat . sedar atau tak , terlalu banyak sehingga tak terhitung banyaknya . astaghfirullah . :'( manusia ialah makhluk Allah yang paling istimewa sebab kita dikurniakan akal fikiran . tapi kenapa kita masih nak buat benda yang kita tahu berdosa sedangkan setiap hari ada je dosa kita yg masuk dalam buku amalan kita . kita macam sengaja nak tambahkan lagi dosa kita . Allahurabbi.. :'( 
Allah dah banyak sangat bagi nikmat pada kita . tapi kita ni takpernah rasa bersyukur . apa kita dapat seolah-olah semua datang dari usaha kita sendiri , kita lupa pada Dia . sodiss la dengan diri kita ni . Allah..

sebanyak mana pun amalan yang kita dah buat , adakah Allah akan terima ? adakah amalan baik kita ni lebih banyak daripada amalan buruk kita di saat hari pertimbangan nanti ? anugerah yang Allah kasi ni ? kita guna dengan baik tak ? mata , hidung , mulut , telinga.. kita guna tak dengan cara yang Dia mahukan ? tahu tak , disebabkan dosa kecil kita yg kita buat pada anugerah Allah semua tu boleh menghalang kita daripada buat kebaikan ? disebabkan dosa yg kita buat , mungkin Allah dah taknak terima kita buat benda baik , sebab dah banyaaaak sangat dosa kita buat ? Ya Allah.. macam mana nii ? kalau semua kebaikan kita ditolak ? bayangkan kalau kita di akhirat sana tengah menghadap Dia dengan dosa yang kita buat ? Allahurabbi.. takutnyaaa . :'( tapi... Allah tu Maha Pengampun . Allah tu Maha Penyayang . 

"Katakanlah: "Wahai hamba-hambaKu yang telah melampaui batas terhadap diri mereka sendiri (dengan perbuatan-perbuatan maksiat), janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah, kerana sesungguhnya Allah mengampunkan segala dosa; sesungguhnya Dia lah jua Yang Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani." (Az-Zumar : 53)


Allahurabbi.. macam tu sekali kasihnya Allah pada kita . cuba kita bayangkan , kita ni hitam legam.. hitam sangat2 , disebabkan dosa kita . kita tengah berdiri kat depan Allah yang Maha Mulia . apa yang kita nak buat ? boleh bayangkan tak ? Allah.. Allah.. takut sangat :'( malunya kita depan Allah . bayangkan kita tengah bercinta dengan kekasih , ada ke orang yang nak dengan kita kalau kita ni buruk , hitam legam , hati kotor , perangai tak elok . ada ke ? kita merayu rayu kat dia supaya dia terima kita . ada ke orang nak ? takde kan ? tapi Allah sanggup terima kita walau sehitam mana pun kita asalkan kita pohon keampunan daripadaNya . kasih sayang Allah tak kenal siapa , semuanya Dia sayang :')) tahu tak , Allah suka dan sayang sangat dengan hambaNya yang menangis-nangis memohon keampunan daripadaNya . :') 

sedar tak kita ni walau dah berkali-kali buat Allah kecewa , murka dengan sikap kita ni , tetap lagi beri nikmat pada kita . Allah hidupkan kita supaya kita dapat bertaubat pada Dia . tapi tak ramai yang sedar apa tujuan Allah hidupkan dirinya . Allah ni Maha luas kasih sayangNya . tak tahu la macam mana nak gambarkan . macam-macam Dia kurniakan untuk kita . Allah biarkan kita hidup dengan panduan Al-Quran dan hadis Rasulullah , tak ke tu tanda sayangnya Dia pada kita ? tapi kenapa kita ni , Allahu... tak tahu nak cakap apa . sentiasa buat Dia kecewa . kita mudah je ingat Dia waktu susah , waktu diuji . tapi susah sangat nak ingat Dia waktu kita senang , gembira di saat kita menikmati kurnianNya . kalau ada kawan kita yang hanya perlukan kita waktu dia susah . apa yang kita rasa ye ? mesti la marah , geram . semua ada kan ? tapi sedar tak kita , macam tu jugak la yang kita buat pada Dia , yang sentiasa sayang dan ingat kita . Allahurabbi.. Allah.. Allah.. Allah.. 

saya sedih sangat dengan manusia zaman sekarang termasuklah diri saya . cuba kita fikir , layak ke kita terima layanan yang baik daripada manusia sedangkan kita penuh dosa terhadap Allah ? layak ke ? Allah hantar ramai manusia yang layan kita dengan baik , tapi macam mana layanan kita terhadap Dia ? kita banyak sangat dosa pada Dia . kalau zaman dulu , bila orang buat dosa , Allah terus balas . tapi kita ni kita bersyukur sebab Allah bagi kita peluang untuk bertaubat . sayangkan Allah pada kita ? 

macam mana kita nak rasa kasih sayang Allah kalau kita tak pernah amik masa fikirkan segala nikmat yang Dia kurniakan . cuba amik masa dan fikirkan segala yang berlaku dalam hidup kita . masa tu kita akan rasa Allah.. :') sayang sangat Allah pada kita . Allahurabbi.. 
alangkah indahnya kehidupan kita kalau hati kita sentiasa ada Allah , sentiasa rindu nak beribadah pada Dia , sentiasa terfikirkan kasih sayang Dia pada kita . Allahu Allah.. :') saya sangat sangat sangat cemburu dengan mereka yang Allah pilih untuk bangun malam . 

Ada satu riwayat kisah yang menyatakan sedemikian, yakni ada seorang tabii'n terbangun pada waktu malam dan melihat hambanya khusyuk beribadah dan bermunajat kepada Allah. Beliau terdengar hambanya berkata, "Ya Allah, demi cintaMu padaku..." lalu beliau menegurnya, "Seharusnya engkau mengatakan demi cintaku kepadaMu..." Tetapi hamba itu menjawab kembali, "Jika Allah tidak mencintaiku, mengapa dia membangunkanku untuk beribadah kepadaNya dan membiarkan kau tidur" . Subhanallah, hebatnya cinta Allah kepada hamba-hambaNya .

Nampak tak kasih sayang Allah tu ? cemburu sangat2 . tapi.. kita boleh berdoa supaya Allah kejutkan kita untuk bangun malam kann ? Allah dengar doa-doa hambaNya . 

Saya minta maaf jika ada salah silap saya sepanjang penyampaian saya . ikhlas dari hati , saya sendiri banyak sangat salah silap yg saya buat . saya sendiri sedang menasihati diri saya yang serba kekurangan ini . mungkin awak yang membaca ni lebih baik daripada saya . jadi maaf jika ada kekurangan , perbetulkan saya jika ada silap . :(
Assalamualaikum . ^^



terima kasih sudi baca . heeeee ~ ^^

Monday, 31 December 2012

mengharap cintaNya :')


Assalamualaikum semua . huhuhu , lama tak update blog . btw , nanti maybe jarang dah nak update blog . tapi selagi mampu , insyaAllah . saya akan update . huhu (panjang pulak intro) kakaka . ok straight to the point , hari ni nak cite sikit pasal cinta . huhuhu ^^ cinta siapa ? jeng jeng jeng... kikiki . jangan risau , cinta Allah . :) heeee~ :DDD
pernah tak kita rasa yang Allah sentiasa dekat dengan kita ? pernah tak kita rasa sekarang Allah tengah tengok kita ? pernah tak kita rasa tenang bila rasa Allah ada dengan kita ? cuba pejam mata . tenangkan fikiran , tarik nafas . bayangkan Allah tengah perhatikan kita , bayangkan kita yang kerdil ni tengah ada depan Dia , cuba rasa yang Allah dekat dengan kita . rasa takk ? hmm.. kalau tak macam mana ehh ? cuba lagi sekali. kalau tak rasa jugak , takpelah . ^^ 

cuba kita muhasabah dengan apa yang saya nak sampaikan ni . semoga ada manfaat pada diri awak yang membaca . 



Dia suruh aku jadi hamba yang solehah ,
tapi aku gagal untuk menjadi seperti yang Dia impikan
.

Dia suruh aku bersabar dan luahkan segala isi hatiku pada Dia ketika ditimpa musibah ,
tapi aku gagal untuk bersabar dan lebih memilih sahabatku sebagai tempat luahan perasaanku.

Dia sentiasa beri aku kasih-sayangNya ,
tapi aku sentiasa beri Dia kekecewaan dengan sikapku ini .
Dia suruh aku tinggalkan segala laranganNya ,
tapi aku lebih memilih untuk melaksanakan laranganNya .


Dia sentiasa menjaga aku ketika aku sakit ,
tapi aku lupa padaNya ketika aku sembuh .

Dia suruh aku tunaikan perintahNya dengan mengamalkan perkara wajib ,
tapi aku lebih memilih meninggalkan segala perintahNya .

Dia memakbulkan segala permintaanku ,
tapi aku lupa untuk bersyukur dengan segala apa yang Dia kurniakan pada diriku ini .

HAKIKATNYA...
Dia masih memberi peluang kepadaku untuk menjadi hambaNya yang solehah ,

Dia masih menemaniku semasa aku diuji dan bersabar dengan apa yang aku lakukan ,
Dia masih memberi kasih sayang padaku walaupun aku balas dengan kekecewaan ,
Dia masih memberi aku jalan dan peluang untuk aku mengubah cara hidupku ,

Dia masih menjaga aku ketika aku sakit dengan penuh kasih dan cintaNya ,

Dia masih menunggu dan bersedia menerima taubatku ,
Dia masih memberikan segala yang aku minta walaupun aku lupa bersyukur padaNya .

tapi..
tiba-tiba , Dia gerakkan aku untuk bangun dari segala penipuan dunia .
Dia timbulkan rasa keinsafan dalam diriku atas segala yang telah aku lakukan .
Dia menyedarkan aku bahawa kasih sayang dan rahmatNya melimpah ruah dan tidak pernah bernoktah .
Dia berikan musibah pada diriku untuk menguji sejauh mana rasa syukur aku padaNya .
Dia kuatkan aku untuk ubah cara hidupku ,
Dia perlihatkan pada aku rupa wanita solehah yang telah menarik perhatianku ,
Dia dedahkan aku dengan cara hidup Islam ,
dan akhirnya
barulah aku dapat merasai betapa sayangnya Dia pada aku .

awak semua.. pernah tak kita fikir semua ni ? pernah tak semua ni berlaku dalam hidup kita ? masih banyak lagi kan yang perlu kita baiki . Allahurabbi.. tapi sayangnya Dia takpernah penat dan jemu dengan karenah kita yang selalu lupa padaNya .
kalau Allah dah sayangkan seseorang , takde siapa pun boleh halang . kann ? sangat-sangat beruntung kepada mereka yang sangat-sangat Allah cintai sampai walaupun apa dia buat akhirnya Allah tetap tarik dia sampailah dia merasakan nikmatnya bila dicintai yang Maha Esa . Allahuakbar ! bayangkan , Allah cinta dia , tak jelous ke ? Allah , tuhan teragung , cintakan dia ! Allahu Allah.. cemburu kann ? kalau Allah dah cinta kita , tentu malaikat pun cinta kita kann ? huhu , bestnyaa ! kalau manusia , normal la . tak kesah la manusia , kat akhirat nanti bukannya manusia yang tentukan kita masuk syurga atau neraka kan ? tapi kalau Allah ? kalau Allah redha dengan kita , dah tentu masuk syurga dengan rahmat dan redhaNya .

"Wahai jiwa yang tenang .
 Kembalilah kepada Tuhanmu dengan hati yang puas lagi diredai-Nya .
 Maka masuklah ke dalam jamaah hamba-hamba-Ku .
 dan masuklah ke dalam syurga-Ku ." (surah Al-Fajr ayat 27-30)

tapi cuba kita tengok diri kita . Allah pun sayangkan kita jugak . cuma kita tak cuba untuk tarik lagi perhatian Allah sampai Allah sangat-sangat sayang kita . macam-macam cara kita boleh buat untuk tarik cintaNya . antaranya dengan melakukan amalan sunat . contah , solat tahajjud ke , solat taubat ke .

"bila seseorang itu melakukan ibadah wajib , maka dia mencintai Allah . tapi bila dia melakukan ibadah sunat , maka dia dicintai Allah"


sahabat yang diredhai Allah ,
masih ada masa untuk kita tarik perhatian Allah agar Dia mencintai kita . jangan sampai satu hari nanti , Dia tinggalkan kita dan berpaling dari kita . Allahu Allah.. siapa lagi nak tolong kita kat akhirat nnt kalau bukan dengan rahmat dan redhaNya ? Allah bersedia untuk menerima taubat hambaNya . Dia sedang menunggu kita untuk bertaubat padaNya . menangislah keranaNya selagi kita masih hidup . jangan risau , air mata tu yang akan padamkan api neraka nanti . takperlu risau ye ? ^^ jangan sia-siakan peluang yang Allah beri .
ok lah , aasiif kalau ada kekurangan dalam penyampaian saya .
semoga ada manfaat dengan apa yang saya kongsikan . huhuhu . dan semoga awak dalam rahmat dan perlindunganNya , Aamiin ~
Assalamualaikum sahabat fillah ^^


  
terima kasih sudi baca . heeeee ~ ^^

Thursday, 27 December 2012

hati-hati menjaga hati ~




Assalamualaikum . ^^



hati ialah benda yang paling susah untuk kita jaga . terutamanya bila kita dah jatuh hati pada seseorang . cinta ni fitrah . semua manusia akan rasa . kita tak minta pun , tapi Allah yang hantarkan cinta tu dalam hati kita . tak normal la kalau ada orang takde perasaan cinta kann ? kalau ada jugak , kena hantar pergi hospital la . hahaha . gurau je . 
tapi sayang , ramai yang tak pandai jaga rasa cinta yang Allah kurniakan . kadang-kadang , tanpa kita sedar , kita dah terikut hawa nafsu . beruntunglah bagi mereka yang Allah jaga dia . Allah lindungi dia daripada terjebak dalam menuruti hawa nafsu . nafsu ni la yang paling paling jahat . so kita kena kasi setting dia biar sampai tahap nafsu mutmainnah . heee :)

kalau tengok zaman sekarang , ramai yang kalah dengan nafsu . ramai yang dah bercouple . sedangkan semua dah tahu kan COUPLE IS HARAM ! tapi ramai yang buat-buat tak tahu . sebenarnya ramai kan yang nak berubah . saya tahu , ramai yang nak berubah . saya suka sebab awak ada niat nak berubah . tapi ada yang menghalang niat awak untuk berubah kann ? yela , dengan nafsu yang makin besar , dengan bisikan syaitan yang tak habis-habis , tak henti-henti bisik kat telinga . hmm.. susah jugak kan ? memang mula-mula susah . saya pun pernah cuba tapi tetap kalah . susah sangat nak lawan . tapi Alhamdulillah , Allah tu Maha Baik . banyak kali saya cuba . tapi Alhamdulillah , syukur sangat . Dia tarik balik saya pada jalanNya . kadang-kadang bila dah buat , kita bertaubat . dalam hati cakap "aku dah taknak buat dah . tu kali terakhir aku buat" esok , buat balik . pastu bertaubat balik . kan kann ? cuba awak lawan semua musuh-musuh awak tu . ramai yang boleh berubah . kenapa awak tak boleh . awak boleh , awak kena yakin dengan diri awak . saya pun percaya dengan awak ! :DD

ramai yang bercouple tu sebab awak takutkan orang yang awak suka tu kena rampas la , takut dah kena cop la . apa lah . kan kann ? awak , Allah dah sediakan jodoh yang terbaik untuk awak . kenapa nak jugak endahkan janji Allah pada kita ? janji Allah itu pasti . Dia tak pernah kecewakan hamba-hambaNya . apa yang Allah tetapkan ada sebabnya . Allah taknak awak couple , supaya awak terselamat dari zina . Allah taknak awak couple , supaya awak jaga cinta awak tu untuk bakal zauj/zaujah awak . awak nak ke dia dapat yang second hand punya ? nak ke ? tak kesian ke kat dia ? so jaga hati awak tu . kalau pun awak bercouple dan akhirnya awak kahwin dengan dia , Allah akan tarik separuh dari kebahagiaan awak . nak ke camtu ? taknak kann ? cuba awak fikir , lepas kahwin , apa yang awak nak buat . kalau pasangan tu belum kenal , masa dah kahwin tu boleh la kenal-kenal . baru sweet sikit . tapi kalau awak dah kenal dia masa couple , dah kenal perangai dia semua . apa tinggal ? tak bestla cmtu .
saya tak nafikan . memang susah nak control . saya pun kadang-kadang takboleh nak kawal perasaan saya , apa nak buat ? mengadu je la pada yang mencipta perasaan tu . huhuh ^^ baru tenang sikit . heeee ~

cuba tengok pasangan yang dah putus , sedih kann ? susahkan nak lupakan dia ? haaa, sebab tu Allah taknak awak couple . awak asyik dok fikir dia yang memang takkan ada apa-apa manfaat untuk awak . sian bakal zauj/zaujah awak . awak bazirkan air mata awak semata-mata susah lupakan ex-boyfriend/girlfriend awak . kadang-kadang saya happy bila tengok ada yang dah putus n berharap yang dia takkan couple lagi . awak tak happy ke ? maknanya Allah nak tarik awak balik . Allah tak redha dengan hubungan awak . so kenapa tak amik iktibar dari apa yang dah terjadi dalam hidup awak . takpayah dah bercouple kalau taknak rasa sakit .

sebenarnya saya jelous dengan orang yang betul-betul hati dan perasaan dia untuk Allah . Allahurabbi.. indah sangat . percaya cakap saya , rasa dia indah teramat sangat . rasa tenang , rasa macam kalau ada pape kita mengadu pada Allah . betul tak tipu , saya pernah rasa . tapi rasa tu hilang bila saya suka pada seseorang . tapi Allah tarik balik saya untuk terus berada pada jalanNya . Alhamdulillah , tapi rasa yang saya rasa dulu dah hilang . susah nak dapat dah sekarang . saya masih lagi mencari rasa yang pernah saya rasa dulu . doakan saya yeaa ? antara orang yang jadi inspirasi saya ialah RABIATUL ADAWIYAH . haaa , kenal kann ? rasa cinta dia 100% untuk Allah je . sampai sanggup tak kahwin sebab takut dia akan banyak habiskan masa dengan suami dia n masa untuk Allah sikit je . Allah.. bestkaan ? hm... teringin jadi cmtu . huhuhu ^^ 
 
kalaupun awak ada simpan perasaan kat seseorang , biar ia menjadi rahsia antara awak dan Allah . saya dah dengar banyak cerita yang ada orang ni suka kat orang ni , dia simpan perasaan tu n Alhamdulillah , orang yang dia suka pun suka dia jugak . akhirnya kahwin . woaa :o sweetkann ? pastu ada yang dulu sekolah rendah simpan perasaan kat seseorang ni , then masa dewasa , kerja jumpa balik n akhirnya kahwin . huhu . tu orang cakap , kalau jodoh tak ke mana . ^^ awak.. Allah yang cipta perasaan ni , takkanlah Dia nak siksa kita dengan perasaan ni pulak ? Dia dah sediakan jodoh untuk kita . :) bersabarlah eh ? so , awak yang pilih . nak yang mana ? yang penting percaya pada Allah . okay ? hihik . 



saya minta maaf sangat kalau-kalau kata-kata saya menyinggung perasaan awak . awak fikirkalah kata-kata saya ni . saya doakan supaya awak yang nak berubah terus istiqomah . belum cuba belum tahu dongg . kikikiki .
Assalamualaikum . ^^


                                                                                         

                                                                                              

terima kasih sudi baca . heeeee ~ ^^

Mekkah tempat idaman :')







Assalamualaikum . saya nak bercerita tentang tempat yang paling-paling saya teringin nak pergi . saya pasti memang semua umat Islam nak pergi . hoho , kalau dah cakap semua umat Islam , confirm2 la semua dah tahu kann ? kikikiki..
bila tengok je gambar Kaabah , rasa tenang sangat kan ? kadang-kadang rasa sebak pun ada . bila lah agaknya kita boleh ke sana ? bila lah agaknya akan tiba masa tu ? kadang-kadang kalau dengar pun rasa Allah.. tenang sangat . apa yang paling-paling penting ialah lepas dah tawaf tu dosa kita dihapuskan . Allahurabbi.. bestkan ?
saya sangat-sangat teringin nak pergi sana . dulu , mak saya selalu cite tentang pengalaman dia pergi sana . tenang je rasa . kadang-kadang , lepas je saya dengar cerita mak saya , saya senyap-senyap masuk bilik then menangis . menangis sebab teringin nak pergi sana . hihihi . tak malu kan saya ? kikiki.. tapi takpe . sebab benda tu yang melegakan saya ^^ hihi . sampaikan saya mimpi saya pergi sana . bukan sekali , dah empat kali dah . huhuhu . dalam mimpi pun best sangat . bukan senangkan nak jadi tetamu Allah . tapi harap sangat satu hari nanti saya akan jadi tetamuNya . bukan saya seorang , seluruh umat Islam . Aamiin~



Ya Allah.. aku teringin untuk bersujud di hadapan kaabah ,
yang sering didengari di telingaku .
tenang mata memandang , walaupun jauh dari pandangan ,
terasa begitu indah dan sering ku bayangkan jika aku berada di sana .
Ya Allah.. aku ingin ke Mekkah , aku ingin ke Madinah .
yang menjadi impianku sejak kecil lagi .
aku tahu , masanya belum tiba ,
aku percaya dengan ketentuanMu ,
aku redha dengan takdirMu ,
aku percaya masanya akan tiba .
Ya Allah.. aku benar-benar ingin berada di sana ,
merasa dekat denganMu ,
melawat makam junjungan besar Rasulullah SAW , kekasihMu ,
jauh dari kesibukan duniawi ,
beribadah kepadaMu sepanjang waktu .
Ya Allah.. aku berharap agar aku akan berada di sana ,
sebelum tiba ajalku ,
namun begitu , aku akan tetap akur dengan takdirMu .
kerana aku yakin , aku percaya ,
apa yang Engkau takdirkan untuk diriku ,
adalah yang terbaik ,
sungguh , Engkaulah sebaik-baik perancang


saya berharap agar kita semua akan dapat menjejakkan kaki kita ke tanah suci . yang menjadi idaman kita sejak sekian lama . Allahumma Aamiin~ :')
Assalamualaikum ^^

 

terima kasih sudi baca . heeeee ~ ^^