Thursday, 27 December 2012

Mekkah tempat idaman :')







Assalamualaikum . saya nak bercerita tentang tempat yang paling-paling saya teringin nak pergi . saya pasti memang semua umat Islam nak pergi . hoho , kalau dah cakap semua umat Islam , confirm2 la semua dah tahu kann ? kikikiki..
bila tengok je gambar Kaabah , rasa tenang sangat kan ? kadang-kadang rasa sebak pun ada . bila lah agaknya kita boleh ke sana ? bila lah agaknya akan tiba masa tu ? kadang-kadang kalau dengar pun rasa Allah.. tenang sangat . apa yang paling-paling penting ialah lepas dah tawaf tu dosa kita dihapuskan . Allahurabbi.. bestkan ?
saya sangat-sangat teringin nak pergi sana . dulu , mak saya selalu cite tentang pengalaman dia pergi sana . tenang je rasa . kadang-kadang , lepas je saya dengar cerita mak saya , saya senyap-senyap masuk bilik then menangis . menangis sebab teringin nak pergi sana . hihihi . tak malu kan saya ? kikiki.. tapi takpe . sebab benda tu yang melegakan saya ^^ hihi . sampaikan saya mimpi saya pergi sana . bukan sekali , dah empat kali dah . huhuhu . dalam mimpi pun best sangat . bukan senangkan nak jadi tetamu Allah . tapi harap sangat satu hari nanti saya akan jadi tetamuNya . bukan saya seorang , seluruh umat Islam . Aamiin~



Ya Allah.. aku teringin untuk bersujud di hadapan kaabah ,
yang sering didengari di telingaku .
tenang mata memandang , walaupun jauh dari pandangan ,
terasa begitu indah dan sering ku bayangkan jika aku berada di sana .
Ya Allah.. aku ingin ke Mekkah , aku ingin ke Madinah .
yang menjadi impianku sejak kecil lagi .
aku tahu , masanya belum tiba ,
aku percaya dengan ketentuanMu ,
aku redha dengan takdirMu ,
aku percaya masanya akan tiba .
Ya Allah.. aku benar-benar ingin berada di sana ,
merasa dekat denganMu ,
melawat makam junjungan besar Rasulullah SAW , kekasihMu ,
jauh dari kesibukan duniawi ,
beribadah kepadaMu sepanjang waktu .
Ya Allah.. aku berharap agar aku akan berada di sana ,
sebelum tiba ajalku ,
namun begitu , aku akan tetap akur dengan takdirMu .
kerana aku yakin , aku percaya ,
apa yang Engkau takdirkan untuk diriku ,
adalah yang terbaik ,
sungguh , Engkaulah sebaik-baik perancang


saya berharap agar kita semua akan dapat menjejakkan kaki kita ke tanah suci . yang menjadi idaman kita sejak sekian lama . Allahumma Aamiin~ :')
Assalamualaikum ^^

 

terima kasih sudi baca . heeeee ~ ^^

No comments:

Post a Comment

huhuhu ^^ sila tinggalkan komen ye ? terima kasih sudi baca !